Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Vild gissning. Nånting påminner om Tärnasjön. Berget skulle isåfall kunna vara Dearnnavarrie.
Nej, det är inte rätt. Vi ska längre söderut denna gång.
Calle
Inte mycket att gå på vid första anblicken. Kan ju vara lite varsomhelst. Men det går alltid att krama ur lite information. Sjön ser oreglerad ut. Ljuset kommer från vänster, så du fotar nog mot väster. Björkskogen är rätt kraftig med inslag av tall. Fjällen är gråaktiga och höjden måttlig. Kanske fjället i fonden ligger i Norge?
Är vi tillbaka nere i Rogenområdet?
Är vi tillbaka nere i Rogenområdet?
Inte mycket att gå på vid första anblicken.
Säg inte det, du fick ju ut mycket ur bilden och i dina funderingar är du på helt rätt väg! Ett fel och det är att fotoriktningen är mot NV.
Calle
Helt rätt! Jag hade en del ledtrådar på lut eftersom jag trodde det skulle bli svårt, bl.a. om södra Kungsleden som anknytning till föregående gåta samt att fjället ligger i Norge. Men det behövdes inte, starkt jobbat Per!Kanske du rastar vid Dalstenshån och ser det låga fjället Muggsjövålen och längst bort i Norge Storviglen 1561 möh?
Du är i området, men det således fel.Jag tycker det ser ut som Stor Svuku. Vet ej vilken sjö dock.
Calle
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg