Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag tror att du har gått från Lunndörren till Lill-lunndörren. Vi blickar ut över Lillådörren (åt nordväst). Och snett bakom dig har du Gruvfjället.
Där satt den!
Fotoplatsen är egentligen där Lillådörren och Storådörren möts, men fotoriktningen är mot nordväst. Man kan skymta lite blått i dalen och det är efter att Lillån gått ihop med Tronnan, man skymtar även Vålåvalen. Plåtat inte så långt från den gråmulna bilden #7507.
Stafettpinnen är din.
Calle
Det gäller ju att passa på innan veteranerna vaknar!! = )Det gick fort!
Helt rätt!
Har ingen bild, men det har ju redan JJ tagit hand om!
Sjön borde väl kallas "Sjön 1074". Sjöarna där bakom är Oarjep och Nuortap Átjek.
Imponerande
Helt riktigt! Mycket imponerande. Du kan din svenska fjällvärld. Sjön kallas helt riktigt för "1074" på fjällkartan och är belägen mellan Vuosskelvagge och den nordvästra delen av Guhkesvagge. Det nedre fotot är taget mot Ahkkamassivet.
Helt riktigt! Mycket imponerande. Du kan din svenska fjällvärld. Sjön kallas helt riktigt för "1074" på fjällkartan och är belägen mellan Vuosskelvagge och den nordvästra delen av Guhkesvagge. Det nedre fotot är taget mot Ahkkamassivet.
Senast ändrad:
Nammatj?
Jag gissar på Nammatjs östsida.
Jag gissar på Nammatjs östsida.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg