Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det där ser ut som ett sydligare fjäll... Jag drar till med att du befinner dig någonstans på Fulufjället, frågan är var... Kan det kanske vara Brattfjället t.v. och norska fjäll i fonden?
Resonemanget är helt korrekt, men jag har inte tagit bilden på Fulufjället. Det bränns dock ganska rejält...
Eftersom det bränns rejält och ser platt ut drar jag till med Drevfjället NV om Fulufjället.. Ren chansning gjord efter koll på karta
Mvh / Johannes
Det stämmer bra det!
Kullen t.v. är Härjåhågna, med Rr 136 på toppen. De blånande topparna i horisonten torde vara Sålekinna och Elgåhogna på var sin sida om Femunden inne i Norge.
Haha gött !
Jag har aldrig förstått reglerna i denna tråd, är det min tur att ladda upp bild alltså ?
Mvh / Johannes
Finns inga strikta regler men det brukar vara den som gissar rätt som tar tråden vidare genom att lägga in en ny bildgåta.
Calle
Vi prøver skam, men jeg har ingen aning.
Ledtråden "fågellignende berg" kan jeg ikke komme på, men vi er forstås ved Kungsleden ("kungen går her"), og det er et smukt høstmotiv, jeg vil gætte på vi er sydligere end Kvikkjokk.
Den del af Kungsleden mangler jeg at gennemføre.
Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaaard Larsen
Ledtråden "fågellignende berg" kan jeg ikke komme på, men vi er forstås ved Kungsleden ("kungen går her"), og det er et smukt høstmotiv, jeg vil gætte på vi er sydligere end Kvikkjokk.
Den del af Kungsleden mangler jeg at gennemføre.
Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaaard Larsen
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg