Gissa position

Det något högtidliga ordvalet gör mig misstänksam, döljer det sig en ledtråd där? Nåväl, gissar på Kungsleden, bäcken skulle vara Ceakcajohka, strax söder om Stuor-Jierta.

Mvh
Peter P.



Ja, jag tycker också det ser lite misstänkt Kungsleden ut, precis som Peter P. skriver..
Stigen ned mot vattnet.. Någon alltför vanlig tältplats där nere vid brinken..Kanske någon som vill ta sig över rentav? Finns det inte en gräsö ut där i jokken, vid Tjäktjajåkkå?.en kilometer ungefär söder om Sälka..
 
Det något högtidliga ordvalet gör mig misstänksam, döljer det sig en ledtråd där? Nåväl, gissar på Kungsleden, bäcken skulle vara Ceakcajohka, strax söder om Stuor-Jierta.
Det något högtidliga ordvalet var enbart en fortsättning på LRC:s vidarepassning till "hugade spekulanter" och döljer inga medvetna ledtrådar.

Ljungans allra översta del ovan Ljungris?
Visst är det Ljungan (Preannenjohke), närmare bestämt vadstället vid rastskyddet längs leden mellan Helags och Vålåstugorna. Bollen är din ...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg