Gissa position

Onekligen besvärligt att gissa utan kartor på ett område man aldrig varit i. Men tittar man på de diffusa kartor som Google erbjuder så verkar dalen väster om Gajsetjåkkå eller den öster om Kustarakaise inte orimliga (med sjöarna Njuonnerjavre resp. Maranjavrre). Om nu dessa ingår i BD14, alltså...

Puh, det var besvärligt! Nå, kartor finns alltså inte här, men jag kommer faktiskt åt en del bilder, så nu kan jag ge nästa gissningsbild. Var är vi?

Bilagor

• Gissningsbild_bro.jpg
    Gissningsbild_bro.jpg
    190.5 KB · Visningar: 640
Om bilden ovan: man behöver förstås ha passerat bron för att känna igen den. Men det som skiljer den från en massa andra broar är det som anas i vänsterkanten: en extra bro som av någon anledning bara står där i grönskan. Kanske den gamla bron, vad vet jag. Men lite lustigt såg det ut i alla fall. Förutom detta påpekande kan jag säga att det är längs Kungsleden.

Rätt!

Se där! Och jag kan tillägga att bredvid den här bron verkar många rasta; det finns t o m ett utedass en bit in i skogen. Annars är det ju rätt knölig terräng norr om Kvikkjokk men här var det planare.

Jag känd igen den för att jag hade en egen bild som är från juli 1978. Det enda som skiljer är växtlighetens förändring. Vi tältade också där.

Bilagor

• utsid030.jpg
    utsid030.jpg
    123.9 KB · Visningar: 571
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg