Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
@Tassemark
Jag skulle tro att bilden är tagen på toppen av Kaskastjåkko.
Helt korrekt, nå'n som vet vad masten är till för?
Helt korrekt, nå'n som vet vad masten är till för?
Vet inte, men relästation för nödtelefonsystemet kanske? Verkar ju som en fördelaktig placering.
Smuolejåhkå?
Jag passerade där i år senare på sommaren och i bättre väder än bilden, men kanske
Ledtråd till bron ovan: västra delen av Arjeplogsfjällen.
Raskesven
Jag passerade där i år senare på sommaren och i bättre väder än bilden, men kanske
Syns bara en bit av bron, men kanske brosnutten plus omgivning räcker; var är vi?
Har aldrig sett bron i sommarföre men gissar ändå på Guijaure.
Nära. Det är bron över jocken som rinner ur Strájtasvágge, någon halvmil sydväst om bron över Smuolejåhkå, riktning Nasafjäll.Jag passerade där i år senare på sommaren och i bättre väder än bilden, men kanske
Raskesven
Vattenmängd
Är det alltså denna bro? Mitt emot Strajtasvagge. Som synes gick jag senare och det var mycket lite vatten och snö i området. Utseendet påverkas ganska mycket.
JM
Nära. Det är bron över jocken som rinner ur Strájtasvágge, någon halvmil sydväst om bron över Smuolejåhkå, riktning Nasafjäll.
Raskesven
Är det alltså denna bro? Mitt emot Strajtasvagge. Som synes gick jag senare och det var mycket lite vatten och snö i området. Utseendet påverkas ganska mycket.
JM
Bilagor
Kan det möjligtvis vara bron vid Guijaurestugan, med Gujjávrrtjårro i bakgrunden?Syns bara en bit av bron, men kanske brosnutten plus omgivning räcker; var är vi?
Äsch. Någon hade ju redan svarat.
Ja det måste vara samma bro. Vinkel men framför allt vattenmängd och snö påverkar verkligen mycket. När vi gick där var det ett evigt plaskande, blåsigt och drivregn som kom på rad ut vaggorna västerifrån.Är det alltså denna bro? Mitt emot Strajtasvagge. Som synes gick jag senare och det var mycket lite vatten och snö i området. Utseendet påverkas ganska mycket.
JM
Raskesven
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg