Jag har gissat rätt nån gång nu så jag tar mig också friheten att lägga upp en bild. Var står fotografen?
Cievrralahku någonstans strax under Darfalglaciären. Vardu syns till vänster och i bakgrunden har vi Mårma.
Jag har gissat rätt nån gång nu så jag tar mig också friheten att lägga upp en bild. Var står fotografen?
Cievrralahku någonstans strax under Darfalglaciären. Vardu syns till vänster och i bakgrunden har vi Mårma.
Här kommer en på två välkända toppar ur en ovanlig vinkel och dessutom något dolda av moln - men ni tar dem säkert ändå:
Är det Sälka och Stuor Russka från nordväst? I så fall skulle bilden vara tagen från slättlandet mitt emellan Hukejaure- och Tjäktjastugorna.
/ F
från väster med Kebnekaise och Rabots glaciär till höger?
Thure
Det finns en väldigt lik sten ovanför en sluttning i Praahkoevajja i Artfjället, men jag tror inte att fjällen där är så höga som de ser ut att vara i bilden.Var kan man hitta denna stenbumlingen?
Nej... inte Artfjället.Nygårdhs #21: Det finns en väldigt lik sten ovanför en sluttning i Praahkoevajja i Artfjället, men jag tror inte att fjällen där är så höga som de ser ut att vara i bilden.
Som tidigare sagts, det blir svårare med moln och dimma inblandade.Nygårdhs #21: OK, någonstans i Sarek-trakten alltså. Är det möjligtvis den stora stenen på Ruohtesvágges sydsida? Jag känner inte igen formen, men jag har bara sett den nerifrån.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |