Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Vilket datum?
Hejsan, var det möjligtvis ni som vände i sista branten före topplatån på Kaskasatjocka den 30:a augusti 2005?
I så fall är jag vandraren ni mötte på leden upp mot toppen.
Jag var lite orolig för molnen men fick en del fina bilder från toppen.
Hälsningar
bengt
Ps jag kände också igen bilden
dave1; sa:Japp. Ni har båda rätt. Bilden är tagen lite nedan Tarfalatjåkkas topp sista augusti 2005. Jag var på väg mot Kaskasatjåkka men en timma efter bilden togs drog tunga moln in så jag gick ner i stället.
Någon annans tur att lägga upp bild!
Hejsan, var det möjligtvis ni som vände i sista branten före topplatån på Kaskasatjocka den 30:a augusti 2005?
I så fall är jag vandraren ni mötte på leden upp mot toppen.
Jag var lite orolig för molnen men fick en del fina bilder från toppen.
Hälsningar
bengt
Ps jag kände också igen bilden
Re: Bild 1...
Försök igen! ///Claes
Nä... längre norrut måste ni bege er. Kameravinkel är nästan rakt norrut.MvGyver; sa:Kan vara Sånfjället. Tjärnen i förgrunden ligger mellan Högfjället och Medstöten och fjället bortanför är isåfall Gråsidan....
Försök igen! ///Claes
Kan dett vara på leden mellan Kaitumjaure och Singi?cnygardh; sa:Nå... bild 1 då... ?
Nix! nu var vi aningens för långt norrut istället.Rungá; sa:Kan dett vara på leden mellan Kaitumjaure och Singi?cnygardh; sa:Nå... bild 1 då... ?
(tänkte väl att detta kunde vara något att bita i)
Nytt försök? ///Claes
cnygardh; sa:Nix! nu var vi aningens för långt norrut istället.Rungá; sa:Kan dett vara på leden mellan Kaitumjaure och Singi?cnygardh; sa:Nå... bild 1 då... ?
(tänkte väl att detta kunde vara något att bita i)
Nytt försök? ///Claes
Ok, då är vi alltså i Sarek-trakterna. Kan det vara Sarvesvagge som öppnar sig bakom kullen? Det skulle i sådana fall innebära att vi är någonstans mellan Tarralouppal och Sarvesvagge. (Har tyvärr ingen karta på jobbet)
bull's eye! Helt korrekt. Tjågnorisvaratj västra utlöpare i förgrunden och ryggen på Sarvestjåkkå på andra sidan dalen.tjonsson; sa:cnygardh; sa:Nå... bild 1 då... ?
Ok, då är vi alltså i Sarek-trakterna. Kan det vara Sarvesvagge som öppnar sig bakom kullen? Det skulle i sådana fall innebära att vi är någonstans mellan Tarralouppal och Sarvesvagge. (Har tyvärr ingen karta på jobbet)
Snyggt jobbat! ni har knäckt alla fyra.
Jag får ta en titt om jag kanske har något mer klurigt foto. ///Claes
cnygardh; sa:den kommer ni aldrig att klara...
Är den till höger Mount Everest?
Den i mitten är K2 det är jag säker på.
Wolf25; sa:cnygardh; sa:den kommer ni aldrig att klara...
Är den till höger Mount Everest?
Den i mitten är K2 det är jag säker på.
Nänä, var inte dum nu. Den i mitten är ju fraggelberget.
Peter P.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg