Kan det vara Vassajavri, mellan Vistas o Mårman? Fotat i nv-lig riktning. I så fall gick jag förbi där för 30 år sen, har dock inget minne av att vyn är så alpin.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Kul att ha rätt, men jag hade fel också. Det var 40 år sen jag passerade, inte 30. Fritt fram för den som har bilder!
Här kommer ytterligare en bild!
Var är vi? Vad heter sjön som skymtar till höger?
Jag gissar på på väg mot Staloluokta. I så fall är sjön Virihaure.
avslutad210712
Gäst
Som redan nämts redan så ser det ut som bron över jåkken som kommer från den lilla sjön vid Muorkihyttan och rinner ut i nordvästra Pieskehaure
Kan det möjligen vara Piskehaure?
Pieskehaure är rätt! Din tur, näsra bild!
(avslutad210712 har prickat in platsen exakt, bron vid ledkrysset mot Muorkihytta, men Akka var först ...)
avslutad210712
Gäst
Pieskehaure är rätt! Din tur, näsra bild!
(avslutad210712 har prickat in platsen exakt, bron vid ledkrysset mot Muorkihytta, men Akka var först ...)
Läste frågeställningen fel eftersom jag är så inställd på broar och jåkkar *L* men hade ändå erkänt mig som tvåa.
Vandrade förbi där 2012 och tog den här bilden,Läste frågeställningen fel eftersom jag är så inställd på broar och jåkkar *L* men hade ändå erkänt mig som tvåa.
Delar gärna äran och berömmelsen med avslutad210712.
Bilagor
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg