Gissa position

Helt korrekt :)

Jo det var första dagen på höstens lilla paddling in i rapadeltat och vi startade mycket riktigt med att paddla så långt det gick på Tjaktjajaure

/ Stefan

Hade för mig att jag läst om en paddling i dessa trakter i någon tråd..

Kul att Lillen redan är i farten:)

Var finns denna sjö?

Bilagor

• P1020552.jpg
    P1020552.jpg
    58.8 KB · Visningar: 550
Sjön borde ju vara lätt att hitta i en flygbild, men det finns ju många att välja mellan. Jag tror ändå att vi är på ganska hög höjd, rätt långt västerut och kanske i Norrbottens län. Och det är ju inget glaciärvatten. Kan vi få en ledtråd?

Sjön borde ju vara lätt att hitta i en flygbild, men det finns ju många att välja mellan. Jag tror ändå att vi är på ganska hög höjd, rätt långt västerut och kanske i Norrbottens län. Och det är ju inget glaciärvatten. Kan vi få en ledtråd?

Inte Norrbottens län, men rätt långt västerut. Fotoriktning på denna bild är NNV.

Bilagor

• P1020551.jpg
    P1020551.jpg
    41.2 KB · Visningar: 467
Står du i Sverige och tog bilden in i Norge? Tycker det ser lite ut som på Nordkalottleden längs gränsen men det ligger ju i Nordbotten län.
Mvh Veni

Står du i Sverige och tog bilden in i Norge? Tycker det ser lite ut som på Nordkalottleden längs gränsen men det ligger ju i Nordbotten län.
Mvh Veni

Ja, det kan nog likna det kanske. Det karga kommer av att bilden är tagen på ca 1450m höjd.

Norge är ett stycke härifrån men kan nog skymtas längst till vänster på bild 2.

Där skymtar även början på de vattenmassor som ska nedströms en älv.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg