Gissa position

Bunnervaerieh var väl närmast en helgardering. Sluttningen är väl vad jag kallat Västra Bunnerstöten men med närmare koll på kartan så bör det kanske vara det lättstavade Saedtiedurrientjärhvie.
Flera år sedan jag gick där och precis i den sluttningen vimlade det av värnpliktiga som var ute på fältövning. Det var bara att hissa den vita flaggan och smyga förbi... ;)

Calle

Bunnervaerieh var väl närmast en helgardering. Sluttningen är väl vad jag kallat Västra Bunnerstöten men med närmare koll på kartan så bör det kanske vara det lättstavade Saedtiedurrientjärhvie.
Flera år sedan jag gick där och precis i den sluttningen vimlade det av värnpliktiga som var ute på fältövning. Det var bara att hissa den vita flaggan och smyga förbi... ;)

Calle

Helt rätt! Den tidigare stavningen Sattedurrentjarve var aningen lättare. Dagen före var det regn, hagel och åska - så denna etapp kändes extra härlig.
Din tur, nästa bild!

Ledtråden om Okända fjäll (Tore Abrahamsson) gav färre områden att leta i. En bra inspirationskälla för de som vill ha tips på turer.

Här kommer en ny gåta, vad heter fjället som syns bakom torrakan?

Calle

Bilagor

• IMGF_191.jpg
    IMGF_191.jpg
    241.8 KB · Visningar: 383
Ja, hela bilden talade om att det här är Rogen och den gamla träden talade om att bilden är till nordlig riktning (mera grenar på syd sidan av trä). Sen var det fjällkartan och google som visade vilket fjäll det är:)
Nästa bild då, det kan vara svår om man inte känner till utkant av bergtrakter. På bilden ser man en rymlig och tung form av fjällboende men också grunden till en lättare variant kan anas. Var tältar vi nu?

Bilagor

• P1010298.jpg
    P1010298.jpg
    58.5 KB · Visningar: 333
Helt rätt! Kantberget och Niak (en lättare model från the tentmaker). Tältar vid västra mynningen av Nijakvagge. Ledtrådar var där för bilden i sig kunde vara "många ställen". Här en bild i annan riktning, i väntan av nästa bild.

Bilagor

• P1010297.jpg
    P1010297.jpg
    53.2 KB · Visningar: 235
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg