Gissa position

Ok, jag kan ju fortsätta gissningsleken med att du tittar mot nordväst upp längs Niejdariehpvágge, men om inte det är rätt behövs det nog antingen fler ledtrådar eller fler som gissar.;)

Ingen behov att fortsätta, det är Niejdariehpvagge! Fast mot sydost. Jag hade tänkt visa en till bild med lite Pårte topparna synliga, men det rätta svaret kom först.
Nästa bild?

Ja, hade det inte varit Niejdariehpvágge hade jag nog fått lägga ner gissandet. Kul att det blev rätt till slut!:)

Jag fick leta en stund, men har till slut hittat en bild till en ny gåta. Är den svår eller lätt? Jag vet inte.

Var är vi?

Bilagor

• aaa.jpg
    aaa.jpg
    43.1 KB · Visningar: 542
Ja, hade det inte varit Niejdariehpvágge hade jag nog fått lägga ner gissandet. Kul att det blev rätt till slut!:)

Jag fick leta en stund, men har till slut hittat en bild till en ny gåta. Är den svår eller lätt? Jag vet inte.

Var är vi?

Känns spontant som att vi kan vara lite var som helst, men jag gissar på Kebnepakte.

Trevligt att nån äntligen vill börja gissa! Två bra gissningar, tyvärr är båda fel.

Den korrekta platsen ligger mellan de gissade.

Bårddetjåhkkå kanske?

Tänkte att någon måste ju gissa för att få lite mer fart på tråden och kanske locka fram någon mer ledtråd :)

/ Stefan

Tänkte att någon måste ju gissa för att få lite mer fart på tråden och kanske locka fram någon mer ledtråd :)

/ Stefan

Rätt svar, Stefan! Jag har börjat fundera på ledtrådar, men du hann före. Var det en ren gissning, eller kände du igen dig?

Bilden är tagen från kammen på väg mot Palkatpakte upp mot toppen av Bårddetjåhkkå.

Ny bild!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg