Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ingen behov att fortsätta, det är Niejdariehpvagge! Fast mot sydost. Jag hade tänkt visa en till bild med lite Pårte topparna synliga, men det rätta svaret kom först.
Nästa bild?
Nästa bild?
Ja, hade det inte varit Niejdariehpvágge hade jag nog fått lägga ner gissandet. Kul att det blev rätt till slut!
Jag fick leta en stund, men har till slut hittat en bild till en ny gåta. Är den svår eller lätt? Jag vet inte.
Var är vi?
Känns spontant som att vi kan vara lite var som helst, men jag gissar på Kebnepakte.
Verkar inte helt lätt. Men det borde med lite fler gissningar gå att ringa in!?
Jag drar till med norra Sytertoppen.
Den eftersökta platsen ligger mellan den första och sista gissningen.
Jämtland och Härjedalen är därmed uteslutna.
Tänkte att någon måste ju gissa för att få lite mer fart på tråden och kanske locka fram någon mer ledtråd
/ Stefan
Rätt svar, Stefan! Jag har börjat fundera på ledtrådar, men du hann före. Var det en ren gissning, eller kände du igen dig?
Bilden är tagen från kammen på väg mot Palkatpakte upp mot toppen av Bårddetjåhkkå.
Ny bild!
Ren gissning
Har i och för sig sett bilder på/från Pårte, så det kanske triggade minnet en del. Men då jag tyvärr inte varit uppe på den toppen så var det mest en gissning
....och frågan är som alltid var är vi? Som vanligt r det lurigt att veta om det är en 5-minuters fråga eller inte....
/ Stefan
https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=25116&stc=1&d=1497592084
Har i och för sig sett bilder på/från Pårte, så det kanske triggade minnet en del. Men då jag tyvärr inte varit uppe på den toppen så var det mest en gissning
....och frågan är som alltid var är vi? Som vanligt r det lurigt att veta om det är en 5-minuters fråga eller inte....
/ Stefan
https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=25116&stc=1&d=1497592084
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg