Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Alldeles riktigt! Vi är alltså ca 800m.ö.h. längs den i alla fall på kartan ej namngivna bäcken som dränerar sjö 908, m.m.Ser ut som om vi tittar ner över Tärnasjön!
På min ej förminskade originalbild tycker jag mig se stugan som någon enstaka pixel så det är nog tveksamt om det är någon pixel kvar men stugan ska finnas där någonstans, ja. Ny bild!Ser vi inte STFs stuga som en ensam liten pixel där på andra sidan sjön?
Alldeles riktigt! Vi är alltså ca 800m.ö.h. längs den i alla fall på kartan ej namngivna bäcken som dränerar sjö 908, m.m.
Tihi, jag sa ju det
Svårt men grönt... Övre Njoatsosvágge kanske?Då tittar vi in i en dal som trots ruskvädret inte borde vara alltför svår:
Hmm, det var inte mycket till marginal men ok, jag borde kanske inte vara lika tvärsäker i mina uttalanden. Rotade fram morsans gamla fjällkarta från början på nittiotalet som heter "Tärnaby - Hemavan - Ammarnäs AC2" och det är mycket riktigt det kartblad som bäst täcker in detta område.Tihi, jag sa ju det
Svårt men grönt... Övre Njoatsosvágge kanske?
Inte riktigt!
Slarvar man med kartläsningen och blickar uppåt kunde man tro att man tittar mot nadir, men det vore ju ruskigt omöjligt...
Det gröna stämmer bra:
Bilagor
Dina ledtrådar får mig att tänka på Neasketvággi...
Det blev kanske mer 'gissa ledtråden' än 'gissa bilden' där, men Neasketvaggi är helt rätt.
Ledtrådar hör också hemma i den här tråden så det tycker jag är helt i sin ordning.Det blev kanske mer 'gissa ledtråden' än 'gissa bilden' där, men Neasketvaggi är helt rätt.
Vilken höjdformation tillhör den här klippkanten?
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg