Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Misstänkte väl att det var i enklaste laget för det här forumet
/ Stefan
Jag tror nog inte att den var så enkel egentligen. Det här perspektivet av dalen syns bara i en väldigt smal vinkel åt VNV och den är inte lätt att ta enbart på kartrekning. För min del så råkade jag ha en bild från just denna vinkel från i somras, även om jag stod lite längre bort.
Här kommer en bild på en bro som jag inte kan minnas att vi haft i tråden förut (även om jag inser att jag troligen har fel...):
Bilagor
Jag får en känsla av att vara i närheten av Riksgränsen.
Kan det vara bron över Geadajohka, ca 2 km NNÖ om Riksgränsen? Mvh RN
Då är du för långt norrut, och vi är inte sådär jättenära gränsen mot Norge heller.
Så här ser bron ut lite närmre:
Bilagor
Verkar vara ett stort vattendrag. Kanske ett av de två stora källflödena till Piteälven? I så fall tror jag du är vid det västra inflödet till Alep Miehkak, där vattnet kommer från Mávasjávrre.
Det stämmer gott det!
Det östligare flödet som kommer från Pieskehaure är betydligt större än det här, med ett riktigt imponerande vattenfall precis under bron.
Här vill jag gärna passera någon gång!
Ny bild, vad heter sjön i det lätt disiga vädret?
Ser ut som västligaste ändan av Torneträsk.
Så långt norr ut har jag inte tagit mig ännu, så det blir ännu en plats på att-göra-listan...
avslutad210712
Gäst
Då tar vi en bro till:
Bron över Vallfojohka på leden mellan Abiskojaurestugan och Unna Allakas
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg