Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ja, det stämmer. Det är jokken från sjön 1344 med det berömda vattenfallet. Ny bild?
Syntes inte det vattenfallet i gårdagens avsnitt av Midnattssol på SVT?
Avdelningen tältplatser man minns... ser det ut som.
I så fall Syltjørna och fotograferat från riksgränsen vid Lillsylen.
Calle
Avdelningen tältplatser man minns... ser det ut som.
I så fall Syltjørna och fotograferat från riksgränsen vid Lillsylen.
Nära nog -- fotoplatsen är toppen 1616 mellan Lillsylen och Nordsylen, strax väster om gränsen. Mitt tält befann sig dock på nordsidan av massivet:
Lillsylen och Storsylen från 1616:
Hög tid för en gissning, tycker jag, även om jag famlar omkring.
Jag har letat i Padjelanta, men försöker att gissa på Alisvágge. Skuggorna förråder ingenting om fotoriktningen, men vi är ju på kalfjället, ser dock björkskogen där framme på sluttningen. Jag chansar på att vi ser sjön Bieggaluoppal. I så fall står du ett stycke sydost om sjön.
Jag har letat i Padjelanta, men försöker att gissa på Alisvágge. Skuggorna förråder ingenting om fotoriktningen, men vi är ju på kalfjället, ser dock björkskogen där framme på sluttningen. Jag chansar på att vi ser sjön Bieggaluoppal. I så fall står du ett stycke sydost om sjön.
Hög tid för en gissning, tycker jag, även om jag famlar omkring.
Gissningen är för långt norrut. Du var närmare i ditt letande inledningsvis, även om det inte är i Padjelanta.
Calle
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg