Kan det vara glaciären under toppen 1822 väster Suottasjtjåhkkå i Sarek? I så fall har du vadat Suottasjjåhkå.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Kan det vara glaciären under toppen 1822 väster Suottasjtjåhkkå i Sarek? I så fall har du vadat Suottasjjåhkå.
Nej, men du har hittat till rätt trakter. Gör ett nytt försök med hjälp av detta obeskurna foto!
Bilagor
Då gissar jag på att det är "grannen" ca 2 km öster om den glaciär jag gissade på i förra inlägget. Formen på glaciären stämmer bättre än den förra men jag får inte topparna att stämma. Men slätten framför stämmer.
Alltså, den lilla glaciären nedanför 1868 i Suottasjtjåhkkå.
Då gissar jag på att det är "grannen" ca 2 km öster om den glaciär jag gissade på i förra inlägget. Formen på glaciären stämmer bättre än den förra men jag får inte topparna att stämma. Men slätten framför stämmer.
Nej, hade du varit så nära med förra gissningen så hade jag gett dig "nästan rätt". Med "rätt trakter" menar jag att du har hittat till Sarek.
Vattendraget jag vadat syns i bildens högra kant. Det kan tidvis vara omöjligt att komma över. Och bakom min rygg har jag ännu mera vatten!
Jag tror det är Midtji Skårki fotad från norr, i närheten av Pierikjaure. Bäcken är då Alep Pastajåkk.
Jag tror det är Midtji Skårki fotad från norr, i närheten av Pierikjaure. Bäcken är då Alep Pastajåkk.
Nu blev det helt rätt! Bilden är alltså tagen i Basstavágges västra ände mot sydost, in i Soabbevágge och glaciären där ovanför. Tack alla som gissat!
Nästa bild!
Fritt fram att lägga in ny bild! Har enbart gamla diabilder från svenska fjällen.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg