Gissa position

Är det på väg in i Sarek, tänker på sluttningen där Sluggajåkk börjar?
Nej, vi är inte i närheten av Sarek heller. Faktum är att Malins gissning "Jämtland" är den närmaste gissningen hittills.

Om jag inte minns helt fel från tidigare inlägg här på Utsidan så tror jag att du själv sannolikt är en av de som har passerat här, Mattias.

För att svara i text så är då Viterskalsstugan en bit till vänster om bildkanten, och vi ser ett (så vitt jag vet) ej namngivet biflöde till Östra Syterbäcken som vi precis ser i bild. Kungsleden går ungefär mitt i bilden, men fotot är från andra sidan Syterbäcken en bit upp längs sluttningen. Om jag nu har rätt. :)

Du har helt rätt, Mattias! På orginalbilden kan man skymta delar av den upptrampade stig som utgör Kungsleden (som alltså går tvärs igenom bilden och passerar den övre delen av svämkäglan) men den försvann i bildförminskningen.

Ny bild!

Den var lite klurig, trots att jag har gått där flera gånger. Kanske på grund av att det är mer intressant utsikt åt de flesta andra håll.

Ny bild, även den kanske lite klurig. Ledtrådar följer, om nu ingen överraskar mig. Var hittar man det här forsen/vattenfallet?

gpmw15.jpg

Är vi strax norr om Kallsjön? Det finns sån berggrund i det området iallafall, helt sne och dan.

Edit: Någon kunnig inom geologi får gärna förklara hur det blir sådär.

Är vi strax norr om Kallsjön? Det finns sån berggrund i det området iallafall, helt sne och dan.

Edit: Någon kunnig inom geologi får gärna förklara hur det blir sådär.

Att vi är norr om Kallsjön stämmer förvisso, men det är svårt att kalla det "strax" med tanke på avståndet som är tresiffrigt räknat i km.

En närbild för de som tyckte att det såg intressant ut med sneberget:

gpmw16.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg