Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nej, vi är inte i närheten av Sarek heller. Faktum är att Malins gissning "Jämtland" är den närmaste gissningen hittills.Är det på väg in i Sarek, tänker på sluttningen där Sluggajåkk börjar?
Om jag inte minns helt fel från tidigare inlägg här på Utsidan så tror jag att du själv sannolikt är en av de som har passerat här, Mattias.
För att svara i text så är då Viterskalsstugan en bit till vänster om bildkanten, och vi ser ett (så vitt jag vet) ej namngivet biflöde till Östra Syterbäcken som vi precis ser i bild. Kungsleden går ungefär mitt i bilden, men fotot är från andra sidan Syterbäcken en bit upp längs sluttningen. Om jag nu har rätt.
Är vi strax norr om Kallsjön? Det finns sån berggrund i det området iallafall, helt sne och dan.
Edit: Någon kunnig inom geologi får gärna förklara hur det blir sådär.
Är vi strax norr om Kallsjön? Det finns sån berggrund i det området iallafall, helt sne och dan.
Att vi är norr om Kallsjön stämmer förvisso, men det är svårt att kalla det "strax" med tanke på avståndet som är tresiffrigt räknat i km.
En närbild för de som tyckte att det såg intressant ut med sneberget:
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg