Gissa position

Väldigt få detaljer i din bild så att hitta exakt position är mycket svårt. Men trakterna kring Árfotjårro och Gusstar i Arjeplogsfjällen lär vara väldigt steniga, kanske har du varit där någonstans?

Väldigt få detaljer i din bild så att hitta exakt position är mycket svårt. Men trakterna kring Árfotjårro och Gusstar i Arjeplogsfjällen lär vara väldigt steniga, kanske har du varit där någonstans?

Nej, men de trakterna står på "att göra listan", trots Grundstens varningar. Jag tycker ändå bilden visar en del detaljer, t. ex. en renvaktarstuga i bildens mitt.

Gassalahhko sydost om Ahkka. Reservation för stavningen.

Nämligen hit! Björn har gissat rätt och har förmodligen också gått genom den här förfärliga stenöknen. Bilden är tagen mot NO och sjön 900. Jag var nyfiken på området, säkert en kvadratmil med sten och otaliga småsjöar. Nu har jag sett det och tänker inte återvända. Ny bild!

avslutad210712

Gäst
Nämligen hit! Björn har gissat rätt och har förmodligen också gått genom den här förfärliga stenöknen. Bilden är tagen mot NO och sjön 900. Jag var nyfiken på området, säkert en kvadratmil med sten och otaliga småsjöar. Nu har jag sett det och tänker inte återvända. Ny bild!

Japp jag har gått där och tänker knappast återvända heller :)

Ny bild kommer strax

avslutad210712

Gäst
Den här bilden kan vara hur lätt som helst eller hur svår som helst beroende på när man passerade här senast.

Bilagor

• 20160812-111925-00-a99.jpg
    20160812-111925-00-a99.jpg
    64.5 KB · Visningar: 323

avslutad210712

Gäst
I bildens överkant finns ett renstängsel som inte syns pga bildens storlek eller skall man säga smålek.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg