Gissa position

Får det inte riktig att stämma, men man skall ja gissa.;)
Står du nagonstans i närheten av riksröse 235, och det är renvaktarstugan och några av topperna i närheten av Årjep Savllo?

Henning

"Gissa position" är antagligen det mest lästa inlägget på utsidan. Just nu har den 2366543 visningar. Den som lägger upp en bild bör bevaka och besvara gissningarna inom "rimlig" tid, annars är risken att den som lägger upp bilden låser "Gissa position". Henning gav ett förslag för 11 dagar sedan men ripnils (Adam) har inte kommenterat gissningen. Mitt förslag är att om den som gissar inte har fått någon kommentar inom en vecka lägger den som gissade sist upp en egen bild oavsett om gissningen är rätt eller inte. Vad tycker du Henning och ni andra om det?

"Gissa position" är antagligen det mest lästa inlägget på utsidan. Just nu har den 2366543 visningar. Den som lägger upp en bild bör bevaka och besvara gissningarna inom "rimlig" tid, annars är risken att den som lägger upp bilden låser "Gissa position". Henning gav ett förslag för 11 dagar sedan men ripnils (Adam) har inte kommenterat gissningen. Mitt förslag är att om den som gissar inte har fått någon kommentar inom en vecka lägger den som gissade sist upp en egen bild oavsett om gissningen är rätt eller inte. Vad tycker du Henning och ni andra om det?

Visst, det funkar för mig. Eller så blir det fritt fram att lägga upp ny bild efter en veckas stiltje? Finns säkert fler varianter. Viktigast för all intressenter är nog ändå att få flyt i tråden utan för mycket millimeterrättvisa.

Ny bild, någon! :)
/ F

Visst, det funkar för mig. Eller så blir det fritt fram att lägga upp ny bild efter en veckas stiltje? Finns säkert fler varianter. Viktigast för all intressenter är nog ändå att få flyt i tråden utan för mycket millimeterrättvisa.

Ny bild, någon! :)
/ F

Det låter bra. Har ingen lyckats knäcka positionen inom 5-7 (?) dagar får frågeställaren berätta vilken positionen är, eller så får någon annan posta en ny fråga.

Om inte den som lagt upp bilden besvara förslag inom "rimlig" tid, låter det bra att fortsätta med en ny bild.
Rakt nu har det ja varit några långhelger och kanske har Adam varit ute, men om ingen svar kommer under veckan fortsätter vi med en ny bild.
Har precis skickat en meddelande till Adam att vi väntar för hans svar...

Om bilden inte lösas under en viss tid, skall man hjälpa med en ledtråd, bara om det verkar hoplöst (Men jag tror det händar aldig...) skall frågeställaren lösa den...

Henning

Hej alla
Kollade tråden regelbundet efter senaste ledtråden men har på nåt vis missat Swift och Hennings gissningar, fick inga mail heller från tråden.
Sen blev jag upptagen på annat håll och det föll i glömska...

Slarvigt hur som helst, lite ansvar får man ta för sina gåtor!

Samtliga gissningar i rätt län, Henning är närmast!

Kommunen där motivet ligger är tillhåll för en leverantör av friluftsutstyr som har en känd uteprofil som affischnamn.

Din ledtråd hjälper inte för mig rakt nu men jag skall fortsätta att gissa.
Vi är i Norrbottens län.
Vi är nära gränsen.
Vi är närmare till Rr 235 än till Unna Allakas.

Därför tror jag att vi är söder om Akkajaure.
Två kommuner återstår: Jokkmokk och Arjeplog.

Jag satsar på Arjeplogs kommun.
Är den gulla stenhög som syns i bilden ett gränsröse?

Henning

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg