Gissa position

avslutad210712

Gäst
Jag försöker få ihop perspektivet i mitt huvud, men jag kan tänka mig att det ser ut ungefär så med ett långt objektiv från Stuor Sievgok mot Áhkká. Reservoaren skulle då vara alldeles döljd under det närmsta krönet.

Ahkka är rätt fotoplatsen är fel.

Den naturliga beskärningen varade under hela den vecka vi gick i närheten av Ahkka dvs på en hel vecka såg vi inte mer än foten av berget vilket var minst sagt trist. Däremot fick vi se ett annat omtalat bergs svarta sida.
 

avslutad210712

Gäst
Ahkka är rätt fotoplatsen är fel.

Den naturliga beskärningen varade under hela den vecka vi gick i närheten av Ahkka dvs på en hel vecka såg vi inte mer än foten av berget vilket var minst sagt trist. Däremot fick vi se ett annat omtalat bergs svarta sida.

Efter att ha varit in i bilden, förstorat, tittat på kartan så tror jag att jag lurat både mig själv och Er. Tror inte att det är Ahkka för jag får inte ihop det med fotoplatsen och berget i förgrunden.

Så vi plockar bort min bild och fortsätter att gissa på Swifts bild enbart.
 
Visst är kullarna lågmälda, men strax utanför bild når de upp till 1300-1500 meter. Och nej, vi är inte i Jämtland.
 
Efter att ha varit in i bilden, förstorat, tittat på kartan så tror jag att jag lurat både mig själv och Er. Tror inte att det är Ahkka för jag får inte ihop det med fotoplatsen och berget i förgrunden.

Så vi plockar bort min bild och fortsätter att gissa på Swifts bild enbart.

Din bild är tagen över Oarjep och Nuortap Átjek med bergen bakom Vakkotavare i fonden!

(vi kan ju inte bara sådär lämna en bild olöst...)
 

avslutad210712

Gäst
Din bild är tagen över Oarjep och Nuortap Átjek med bergen bakom Vakkotavare i fonden!

(vi kan ju inte bara sådär lämna en bild olöst...)

*L*

NU fick jag det själv att stämma. Trodde jag stod vid en helt annan sjö men när jag tittat genom lite foton som ligger senare på tidslinjen inser jag att du har helt rätt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar