Gissa position

Väster-Tvärån är rätt svar. Fotoplats är mycket riktigt Getvalen. Och Enan syns längre bak i bilden, men det var ju inte det som var frågan.
 
Måste börja med att tacka de som gissade före mig. Ni hjälpte mig verkligen till att hitta rätt plats på kartan.

Var befinner sig den här fotografen?
 

Bilagor

  • guess.jpg
    guess.jpg
    36.2 KB · Visningar: 437
Jag har inte en susning om denna bild, kan hitta argument både för landets sydligaste fjäll och de allra nordligaste. Ett storkuperat och händelsefattigt landskap med påfallande mycket vide på kalfjället. Just videt tycker jag talar för att vi är långt norrut, men trots allt är väl sannolikheten större att du är i söder. Jag gissar på Härjedalen så kanske vi får en ledtråd.
 
Jag har inte en susning om denna bild, kan hitta argument både för landets sydligaste fjäll och de allra nordligaste. Ett storkuperat och händelsefattigt landskap med påfallande mycket vide på kalfjället. Just videt tycker jag talar för att vi är långt norrut, men trots allt är väl sannolikheten större att du är i söder. Jag gissar på Härjedalen så kanske vi får en ledtråd.

I min iver att försöka hitta en bild som var lite klurig blev det kanske allt för anonymt.
Din första tanke gällande videt är den som stämmer. Vid noggrannare granskning går det att skönja en sänka/ravin framför fjället i bilden. Trots sin storlek är det en namngiven dalgång.
 
Det är inget fel på bilden, men vi måste nog fortsätta att pejla in platsen innan det kan bli rätt..........

Jag tror att vi är i Kiruna kommun, kanske rentav norr om Torne träsk?
 
Jag tar en variant av thurebs svar. :)
Jag tycker att fjället påminner en del om Långfjället på Artfjället. Bilden skulle då vara tagen från väst, på väg upp till Miesehke. Det stämmer kanske inte så bra med ledtrådarna, men ibland måste man chansa! :)
 
Det är aldrig fel att chansa! Det blev inte rätt den här gången, men kanske nästa.
För att minska sökområdet kan jag tala om att det är Jokkmokks kommun och välkända trakter som gäller.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar