Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag har inte en susning om denna bild, kan hitta argument både för landets sydligaste fjäll och de allra nordligaste. Ett storkuperat och händelsefattigt landskap med påfallande mycket vide på kalfjället. Just videt tycker jag talar för att vi är långt norrut, men trots allt är väl sannolikheten större att du är i söder. Jag gissar på Härjedalen så kanske vi får en ledtråd.
Jag har inte en susning om denna bild, kan hitta argument både för landets sydligaste fjäll och de allra nordligaste. Ett storkuperat och händelsefattigt landskap med påfallande mycket vide på kalfjället. Just videt tycker jag talar för att vi är långt norrut, men trots allt är väl sannolikheten större att du är i söder. Jag gissar på Härjedalen så kanske vi får en ledtråd.
I min iver att försöka hitta en bild som var lite klurig blev det kanske allt för anonymt.
Din första tanke gällande videt är den som stämmer. Vid noggrannare granskning går det att skönja en sänka/ravin framför fjället i bilden. Trots sin storlek är det en namngiven dalgång.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg