Gissa position

Bra grundarbete av ricke! Till detta kan väl läggas att dalen i denna del är björkbevuxen och att det längst bort reser sig rätt höga fjäll. Jag tycker det mesta passar in på Seldutvágge ovanför Vuoggatjålme. Tältet skulle i så fall kunna stå i närheten av Skaptavárre eller längre mot nordväst.

Bra grundarbete av ricke! Till detta kan väl läggas att dalen i denna del är björkbevuxen och att det längst bort reser sig rätt höga fjäll. Jag tycker det mesta passar in på Seldutvágge ovanför Vuoggatjålme. Tältet skulle i så fall kunna stå i närheten av Skaptavárre eller längre mot nordväst.

Stämmer precis!

Det är Skaptavárre som syns längst till höger i bilden så jag ligger strax söder därom.

Den märkliga molntunneln över Seldutvágge bort mot gränsfjällen höll i sig hela morgonen medans alla andra fjäll i omgivningen var helt dolda i molnen.

Dalgångens längd och de maffiga fjällen längst bort blev avgörande för min gissning.

Här är vädret soligare. Vad heter vattendraget?

Bilagor

• Foto0145.jpg
    Foto0145.jpg
    70.6 KB · Visningar: 368
Ett dygn och ingen gissning. Svårt kanske? Jag tycker ändå att bilden ger vissa ledtrådar. Till höger avtecknar sig en rad nakna stolpar mot himlen. Fundera över varför de står där, och du kommer betydligt närmare gåtans lösning............

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg