Bra grundarbete av ricke! Till detta kan väl läggas att dalen i denna del är björkbevuxen och att det längst bort reser sig rätt höga fjäll. Jag tycker det mesta passar in på Seldutvágge ovanför Vuoggatjålme. Tältet skulle i så fall kunna stå i närheten av Skaptavárre eller längre mot nordväst.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Bra grundarbete av ricke! Till detta kan väl läggas att dalen i denna del är björkbevuxen och att det längst bort reser sig rätt höga fjäll. Jag tycker det mesta passar in på Seldutvágge ovanför Vuoggatjålme. Tältet skulle i så fall kunna stå i närheten av Skaptavárre eller längre mot nordväst.
Stämmer precis!
Det är Skaptavárre som syns längst till höger i bilden så jag ligger strax söder därom.
Den märkliga molntunneln över Seldutvágge bort mot gränsfjällen höll i sig hela morgonen medans alla andra fjäll i omgivningen var helt dolda i molnen.
Nedanför Tjäkta-stugan?
Jag kan också se vissa likheter, men bilden är tagen på en lägre höjd över havet.
De omtalade stolparna, som inte är vare sig ledkryss eller renstängsel, har ingen funktion under den årstid som bilden är tagen.
Fångstarm i kombination med jokk. Sälka?
Vi är inte vid Sälka heller.
Jag tror att stolparna vintertid förses med ett plastnät som ska hindra skidåkare från att åka ner i ravinen.
Kan det vara Katterjokk och skydd för skidåkare i alpinbackarna vid Riksgränsen?
Thure
En riktigt bra gissning, men inte rätt!
Syterbäcken?
Thure
Din förra gissning var mycket bättre! Varför åka 30 mil söderut?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg