Hm, jag känner inte igen mig här heller, men bilden verkar ju vara tagen mot söder. Ett ganska stort vattendrag tycks komma från höger. Björkskog med myr utan inslag av barrträd. Mina tankar går rätt långt norrut och lite österut i fjällkedjan. Längre än så kommer jag inte, men vi kanske får en ledtråd?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Hm, jag känner inte igen mig här heller, men bilden verkar ju vara tagen mot söder. Ett ganska stort vattendrag tycks komma från höger. Björkskog med myr utan inslag av barrträd. Mina tankar går rätt långt norrut och lite österut i fjällkedjan. Längre än så kommer jag inte, men vi kanske får en ledtråd?
En bra analys, kortet är dock taget mot OSO. När jag nu visar den obeskurna bilden torde det bli ganska enkelt, eller...
Bilagor
Mmm.
Rapadalen med Tjahkelij som tittar fram där till vänster. Fotoplats någonstans i närheten av Spádnekarna.
Alldeles riktigt!
Ser ut som norra Tarradalen från sluttningen ovanför Såmmarlappa.
Det är det också, med den djupa Såmmárgårsså som breder ut sig nedanför fotografens fötter.
Kan det möjligen vara så att bron är alldeles nybyggd och fortfarande kallas sommarbro på Fjällkartan?
Nej, bron har (såvitt jag vet) funnits här i många år.
Kan det månne vara bron över Kaitumjokka, på Kungsleden mellan Teusajaure- och Kaitumjaurestugorna?
/ F
Nej, den här platsen besöks av få vandrare. Däremot är det långt ifrån folktomt, trots ett par dagsmarscher till närmsta väg.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg