Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ser ut att vara ett både högt och ganska "långt" berg. Så med ledtrådarna i åtanke gissar jag på Årjep Savllo.
/ Stefan
Nej, fjället ligger inte söder om Padjelanta. Det är inte lika högt som Årjep Savllo.
Nu är vi riktigt nära...
Om det är så blir min nästa gissning Svartitjåhkkå, i så fall kan leden vara Gränsleden
Calle
Om det är så blir min nästa gissning Svartitjåhkkå, i så fall kan leden vara Gränsleden
Calle
Nu blev det kallare igen. Förutom att det var rätt led i förra gissningen så var det väldigt nära.
Hmm, med alla dessa ledtrådar börjar det ju bli få toppar att gissa på, så jag slänger väl in Oajetjåhkkå.
Kan väl iofs även vara Rautåive, men jag tycker nog att Oajetjåhkkå verkar lite mer trolig
/ Stefan
Extragissningen på Rautåive är korrekt. Bilden är tagen några km in i Norge vid sjön Gussajávri. Några dagar senare tog jag denna bild på Rautåive från Rr248.
Bilagor
Vilken topp ser vi i bakgrunden?
Den fantastiska vintern 2009-2010 startade toppturssäongen redan den 10 oktober
Bilden nedan är tagen från detta tillfälle och frågan är vilken topp ser vi på bilden och vilken topp är det som vi just bestigit?
/ Stefan
http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=20676&stc=1&d=1442596926
Den fantastiska vintern 2009-2010 startade toppturssäongen redan den 10 oktober
Bilden nedan är tagen från detta tillfälle och frågan är vilken topp ser vi på bilden och vilken topp är det som vi just bestigit?
/ Stefan
http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=20676&stc=1&d=1442596926
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg