Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ledtråd: söder om polcirkeln
Kan det vara en av Okstindarna man ser bakom kullen? I sådana fall skulle jag gissa att bilden är tagen mot nordväst, strax nordöst om Snjåkka i Artfjällsmassivet.
hjälpt av Pärs detektivarbete.
Templet i Sylarna från sydost?
Thure
Jo, det är Templet och Storsola som syns, men inte från sydost, nu ska ni bara lista ut var tältet står. Det kan tänka sig att det ligger en icke-obetydlig sjö 30 meter bortom tältet bakom en naturlig "damm".
Allldeles riktigt, nu var det Saulo.Det där måste väl ändå vara Nordsaulo sedd söderifrån tvärs över Mavas?
/Var befinner vi oss här?:
Raskesven
Allldeles riktigt, nu var det Saulo.
/Var befinner vi oss här?:
Raskesven
Berget till vänster är ju onekligen Bielloriehppe och till höger skymtas glaciärerna i Ålkatj-massivet.
Ni måste ju vara någonstans på östsidan av Rapadalen, men jag kan inte riktigt få ihop var...
Östsidan är rätt, men inte nere i Rapadalen utan ovan dalgången.Berget till vänster är ju onekligen Bielloriehppe och till höger skymtas glaciärerna i Ålkatj-massivet.
Ni måste ju vara någonstans på östsidan av Rapadalen, men jag kan inte riktigt få ihop var...
Raskesven
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg