Gissa position

Bra grundarbete av Tore och sen en generös ledtråd, sen var det inte många platser kvar att välja mellan. Min första magkänsla var annars Jäkkvik, men det var svårt att få ihop delarna. Denna del av Kungsleden har jag aldrig gått, men någon gång ska väl även det kunna bli av.

Nu reser jag bort ett par veckor utan datorn, så jag hoppas någon annan vill hålla denna trevliga tråd vid liv!

Hälsn Pelle

Ja, du vet var jag stod. Det är sydsidan av Vierranvarri, på vägen ner från ett besök på Kebnekaises sydtopp.
Bra svarat!

Har varit ute på kajaktur ett par dagar så inte kunnat lägga upp ny bild och ger mig snart ut på ny tur så lämnar med varm hand över stafettpinnen till någon som känner sig manad att ta den......

I vilket område befinner jag mig ?

På vilket berg står jag ger pluspoäng ;)

Mvh / Johannes

Bilagor

• _DSC6583.jpg
    _DSC6583.jpg
    46.8 KB · Visningar: 403
En vild chansning. Du står på Gruvfjället (eller toppen längre norrut) och har plåtat mot Lillådörren - Gråsjöfjället...

Calle

Det är så nära så jag måste nog ändå ge rätt för området.

Går jag över berget jag står på, åt öster, så hamnar jag i Lillådörren.

Mvh / Johannes

Det var alltså Nörder-Storådörrsfjället du plåtade ifrån. Jag fortsätter på temat "En gråmulen dag".

Calle

Bilagor

• IMGF_129.jpg
    IMGF_129.jpg
    52.2 KB · Visningar: 331
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg