Gissa position

Har för mig att det vadet är omtalat för att vara lite knepigt. Att bottnen försvinner när man trampar på den låter ju inget vidare!

Ny bild, tror inte att jag har använt den här tidigare...

Bilagor

• p8010166_liten.jpg
    p8010166_liten.jpg
    150.9 KB · Visningar: 371
Första som slår mig är att det är norra delen av Trondfjällen, plåtat från NO i närheten av Tvärån. Inte riktigt bekväm med omgivningen/stället du plåtat ifrån, så det kan vara ett annat fjäll. Men för att få igång gissandet får det vara mitt svar.

Calle

En verkligt svår bild! Flack dalgång med 100 % björk, förmodligen rinner ett vattendrag längre till höger. Jag gissar på någonstans i dalgången mellan Unna Allakas och Abiskojaure.

En verkligt svår bild! Flack dalgång med 100 % björk, förmodligen rinner ett vattendrag längre till höger. Jag gissar på någonstans i dalgången mellan Unna Allakas och Abiskojaure.

Nu kom vi betydligt närmare! Vattendraget finns mycket riktigt och vad det har för sig är en viktig del i såväl platsens beskaffenhet som lösningen på gåtan.

Har precis som Pelle varit inne på Abisko-fjällen men fick (och får) inte riktigt ihop det. Men jag provar med att vi ser Njunesgeahči och längre t.h. Šloahtta från någonstans i trakterna av renvaktarstugan.

Nej, vi är inte riktigt framme ännu. Namnet på fjället som dominerar bilden har betydelse inte bara som just fjällnamn.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg