Gissa position

Nej, vi är som sagt i Jämtland. Jag står på (eller alldeles bredvid) en kryssled som här passerar ett vattendrag (egentligen två som flyter samman).
 
Nej, vi är som sagt i Jämtland. Jag står på (eller alldeles bredvid) en kryssled som här passerar ett vattendrag (egentligen två som flyter samman).

Klurig bild eftersom du var så lågt i terrängen när du plåtade. Jag tror det är Luspientjaerhvie vi ser och att du i så fall plåtat ungefär från där Vålån och Gråsjöån rinner ihop.

Calle
 
Klurig bild eftersom du var så lågt i terrängen när du plåtade. Jag tror det är Luspientjaerhvie vi ser och att du i så fall plåtat ungefär från där Vålån och Gråsjöån rinner ihop.

Så är det. Ledtrådarna var ämnade att styra tankarna åt Vålådalsområdet, som ju är öppet kring nyår.

Ungefärlig fotoplats: 63°2,1' N, 12°50,5' Ö
 
Jag har tältat på andra sidan Luspientjaerhvie jämfört med din bild, och där känns fjället inte så högt. Men det lutar neråt en bit till din fotoplats.

Ny bild, nya möjligheter.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_81.jpg
    IMGF_81.jpg
    28.1 KB · Visningar: 419
Det här känner jag igen. I mitten Gasskatjåhkkå, till höger Ruohtestjåhkkå, till vänster en bit av Boajsátjåhkkå. Oarjep Ruohtesjiegŋa ligger skymd bakom vad jag förmodar är Ruohtesvárásj. Fotoplats Ruohtesvágges norra ände.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg