Gissa position

Ja, det är ju ljuset från de stora sjöarna och bilden verkar vara tagen mot väst eller nordväst. Jag gissar att fjällen i fonden är norska. Borde ju vara Vastenjaures nordöstra del, men jag får inte strandlinjen att stämma, så något konkret förslag kan jag inte prestera..........

Pelle

Ja, det är ju ljuset från de stora sjöarna och bilden verkar vara tagen mot väst eller nordväst. Jag gissar att fjällen i fonden är norska. Borde ju vara Vastenjaures nordöstra del, men jag får inte strandlinjen att stämma, så något konkret förslag kan jag inte prestera..........

Pelle

Är inne på ungefär samma tankebanor... Tror att vi ser Svártinjunjes igen med östra delen av Sallohaure framför. Längst t.v. skymtar vi i så fall Blåmannen och sedan några gränsfjäll i fonden (bl.a. Ráhkotjåhkkå?). Fotoplats: Gådotjåhkkå kanske?

Är inne på ungefär samma tankebanor... Tror att vi ser Svártinjunjes igen med östra delen av Sallohaure framför. Längst t.v. skymtar vi i så fall Blåmannen och sedan några gränsfjäll i fonden (bl.a. Ráhkotjåhkkå?). Fotoplats: Gådotjåhkkå kanske?

Alldeles riktigt, sånär som på att det snarare är västra delen av Sáluhávrre -- bilden är tagen i ungefärlig riktning Ábmelluokta från Gådotjåhkkås topp.

Äh, jag menade givetvis västra! Totalt hjärnsläpp från min sida... (kan det vara för att jag vände ett halvt varv på kartan i Google Earth?! Läggdags snarast verkar det som...)

Nåväl, ny bild:

Bilagor

• Picture 598_liten.jpg
    Picture 598_liten.jpg
    120.1 KB · Visningar: 363
Jag tror vi är kvar i samma faggor och att vi ser Gisuris med Sjpietjav till höger och Sjnjuvtjudisjåhkå i mitten. Fotoplats någonstans vid Muvrratjåhkkå.

Skulle precis stänga av när det plingade till i inkorgen... Ja, visst är det så. Misstänkte att det var en alldeles för enkel bild (särskilt för dig, Kalle!) men orkade inte leta fram något svårare... Nu Go'natt!

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg