Är Padjelanta inblandat igen? Nått åt: Hadditjaure-hållet, kanske?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Minst sagt... = )Sann lycka
Ja, det är ju ljuset från de stora sjöarna och bilden verkar vara tagen mot väst eller nordväst. Jag gissar att fjällen i fonden är norska. Borde ju vara Vastenjaures nordöstra del, men jag får inte strandlinjen att stämma, så något konkret förslag kan jag inte prestera..........
Pelle
Är inne på ungefär samma tankebanor... Tror att vi ser Svártinjunjes igen med östra delen av Sallohaure framför. Längst t.v. skymtar vi i så fall Blåmannen och sedan några gränsfjäll i fonden (bl.a. Ráhkotjåhkkå?). Fotoplats: Gådotjåhkkå kanske?
Är inne på ungefär samma tankebanor... Tror att vi ser Svártinjunjes igen med östra delen av Sallohaure framför. Längst t.v. skymtar vi i så fall Blåmannen och sedan några gränsfjäll i fonden (bl.a. Ráhkotjåhkkå?). Fotoplats: Gådotjåhkkå kanske?
Alldeles riktigt, sånär som på att det snarare är västra delen av Sáluhávrre -- bilden är tagen i ungefärlig riktning Ábmelluokta från Gådotjåhkkås topp.
Den här kanske också är lätt, men...
Vilken sjö och vilken glaciär?
Sårjåsjávrre och Ålmåjjiegna?
Sårjåsjávrre och Ålmåjjiegna?
Japp. Ping pong.
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg