Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Gick du ner i jokkravinen eller valde du någon annan väg?
...och så tar vi nästa bildgåta.
/Calle
Jag hade vandrat i Rapadalen tidigare på dagen och stigit upp mot Gådokvágge ovanför ravinen.
Jag tror Adam har gissat rätt. Det är en rätt dyster plats där Silvervägen passerar fjälltröskeln och varifrån man kan vandra norrut. Desto finare blir det när man kommer ner mot Jurunjaure.
Guoletis samt Silvervägen i bakgrunden, leden mot Juronjaure i förgrunden?
Jag tror Adam har gissat rätt. Det är en rätt dyster plats där Silvervägen passerar fjälltröskeln och varifrån man kan vandra norrut. Desto finare blir det när man kommer ner mot Jurunjaure.
Visst är det rätt, snabbt gick det också för Adam. Det blir många fina vyer när man går den leden - från höjden och ner mot Jurunjaure, därefter över Ikesjaure, för att inte tala om Mavasjaure, Sulitelma...
/Calle
Det säger min sambo också...Visst är det rätt, snabbt gick det också för Adam.
Jag sitter utan bilder just nu så jag lämnar gärna stafettpinnen till någon annan!
Jo, Uljabuoda ligger nog lite väl långt från de "utsidiska allfarvägarna".
Bra att du tog den så jag slapp skämmas för att ha lagt upp en för krånglig bild!
Det var sjöarna som ledde mig på rätt spår.
Ny bild, nya möjligheter.
/Calle
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg