Gissa position

Jamen, så kunde det ju absolut vara....

Jag är alltså på den norra sluttningen av Skarsfjället och tittar norrut. Vandringen fortsatte sedan upp till toppen, ner i den spännande grytan Serviesgealta med sin fina sjö. Fortsatte sedan österut längs Tvärån och fram till den stängda Giertebaunestugan för att avsluta fram till hotellet i Ramundberget med bastu, dusch och pilsner.... Ack minnen...

Bra gissat, Hans...!

Fin tur Stefan. Jag har också tältat vid de små sjöarna runt Skars, både sommar och vinter.
Och nu till nånting helt annat, var är denna bild tagen?

Bilagor

• utsid004.jpg
    utsid004.jpg
    154.4 KB · Visningar: 449
Den där klipptröskeln verkar bekant liksom blötområdet(?) ovanför densamma -- och är det inte en renvaktarstuga på landtungan mellan vattnen till vänster? Kan det möjligen vara så att du står i närheten av Gállusj och tittar över Hádditjávrre mot Gájssegiesjtjåhkkå, med en flik av Råvejávrre till höger och självaste Sulidälbmá längst bort...?

Av någon underlig anledning hade jag på känn att du skulle hugga på denna bild, och visst är det rätt. Klippan mellan sjöarna är en vattendelare mellan Pite och Lule älv, kanske det närmaste man kan komma båda älvarna.

Så'na här "trappstegsforsar" finns det nog på många ställen, är det någon som känner igen denna och toppen som skymtar i bakgrunden?

Bilagor

• utsid006.jpg
    utsid006.jpg
    162.1 KB · Visningar: 395
Svårt!

Men jag har för mig att det finns sådana hällar i Gukkesvagge, nordost om Vardasjiegna. Och i sådana fall kan toppen vara... ... Gavapakte? Äh, toppen har jag egentligen ingen susning om. Den får någon annan ta hand om.

häpp / Filiokus

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg