Gissa position

avslutad210712

Gäst
Kul med bilder från sydliga delen av de svenska fjällen.
En regndisig bild från ett nordligare område. Vad heter vattendraget i svackan?
Calle

Kårsajåkka i Kårsavagge

Fast nu ser jag såklart att det är fel kartblad. Man skall kanske uppdatera innan man svara :)

Det är inte många tänkbara fjäll kvar på Z6 åt det håll svaren tyder på, så då tror jag det är Vålåsjöfjället längst till höger och Gråsjöfjället till vänster och i så fall även Gråsjödörren någonstans däremellan.
Hade en plan för ett tiotal år sedan där just Gråsjödörren ingick, men rutten ändrades. Fick inspiration på den "dörren" igen...
Calle

Det är inte många tänkbara fjäll kvar på Z6 åt det håll svaren tyder på, så då tror jag det är Vålåsjöfjället längst till höger och Gråsjöfjället till vänster och i så fall även Gråsjödörren någonstans däremellan.
Hade en plan för ett tiotal år sedan där just Gråsjödörren ingick, men rutten ändrades. Fick inspiration på den "dörren" igen...

Japp, nu vart det rätt. Bilden är tagen några hundra meter från Vålåstugorna och spåren är mina. Det var en sanslöst vacker (och kall!) januaridag som gick direkt från gryning till skymning.

I svåraste laget kanske, lägger in en ledtråd. I förhållande till första bilden finns vindskyddet strax bakom mig.
Calle

Bilagor

• IMGF_7.jpg
    IMGF_7.jpg
    52.6 KB · Visningar: 393
En spontan gissning..

Långfjället, mellan storvätteshågna och Barfredhågna, vid foskrosbäcken, och rastskyddet är då oskarsstugan?

nä...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg