Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Chansning
En grov chansning men friskt vågat:
Jag tyckte jag kände igen mig från en vandring i somras: efter uppstigning i Jeknavagge mellan Alkavagge och Sarvesvagge (från Alkavagge) kommer man till en passpunkt där man kan vika av österut för att efter ytterligare stigning komma förbi Svenonius glaciär och sedan till L-lahko.
Jag tänkte mig att fotot såg ut att vara taget just när man vikt av österut, bakåt från färdriktningen räknat?
Charlotte
En grov chansning men friskt vågat:
Jag tyckte jag kände igen mig från en vandring i somras: efter uppstigning i Jeknavagge mellan Alkavagge och Sarvesvagge (från Alkavagge) kommer man till en passpunkt där man kan vika av österut för att efter ytterligare stigning komma förbi Svenonius glaciär och sedan till L-lahko.
Jag tänkte mig att fotot såg ut att vara taget just när man vikt av österut, bakåt från färdriktningen räknat?
Charlotte
Alldeles riktigt
Tagen i början av juli för några år sedan. Längre fram så var hela dalbottnen snötäckt så jag fick pulsa flera km i sockersnö som inte bar alls - gissa om jag var glad när jag äntligen kom ut på andra sidan...
Jag tror du står vid den lilla sjön 1167 i Kaskasavagge och plåtar västerut mot Knivkammen och Ceakcahjälmen
Tagen i början av juli för några år sedan. Längre fram så var hela dalbottnen snötäckt så jag fick pulsa flera km i sockersnö som inte bar alls - gissa om jag var glad när jag äntligen kom ut på andra sidan...
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg