Jag vill minnas att det var iskallt när jag gick där också !Jonity, du har så rätt!
Vadet var svinkallt just då vi passerade.
Ser fram emot din bild!
Då fortsätter vi.
Vart är bilden tagen?
Jag vill minnas att det var iskallt när jag gick där också !Jonity, du har så rätt!
Vadet var svinkallt just då vi passerade.
Ser fram emot din bild!
Är det Skarsfjället vi ser i bakgrunden? I så fall gissar jag på fjället strax norr om Fjällnäs.Jag vill minnas att det var iskallt när jag gick där också !
Då fortsätter vi.
Vart är bilden tagen?
Det är inte skarsfjället (även om jag gärna skulle vilja utforska det området närmare), och vi är därmed inte i närheten av fjällnäs. Vi ska norrut.Är det Skarsfjället vi ser i bakgrunden? I så fall gissar jag på fjället strax norr om Fjällnäs.
Nu har vi istället kommit för långt norrut. Bilden är tagen i Jämtlandsfjällen.Då drar jag till med Artfjället och bilden är tagen någonstans kring "Jofjället".
Nu är vi nära, men inte riktigt riktigt framme. Platsen bilden är tagen på ligger inte långt ifrån en mindre känd startpunkt för turer.Chansar, Stora Härjångsstöten?
Det bör vara en bit upp efter Tossåsen, med vy upp mot Dörrpiken.Nu är vi nära, men inte riktigt riktigt framme. Platsen bilden är tagen på ligger inte långt ifrån en mindre känd startpunkt för turer.
Nu har vi hamnat rätt. Fast min fantasi är nog för dålig för att kunna hitta det hjärtformade snöfältet tyvärr. Varsågod. Nästa bild är din.Det bör vara en bit upp efter Tossåsen, med vy upp mot Dörrpiken.
Den här bilden är tagen lite längre fram än din, uppe på höjden innan sjön som anas genom träden på din bild. Där är ett litet hjärtformat snöfält med samma form på våra bilder.
Visa bilaga 43558
Nu har vi hamnat rätt. Fast min fantasi är nog för dålig för att kunna hitta det hjärtformade snöfältet tyvärr. Varsågod. Nästa bild är din.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |