Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Någonstans längs med Tjallingån och det är Tjallingklumpen i bakgrunden?Ingen dum gissning utifrån terrängen där, men det är en bit både mot norr och väster, men inom samma stora obrutna område av kalfjäll.
Det är tyvärr inte heller rätt, men nu är avståndet till rätt position mindre och kan sägas att fjället man ser är högre än Tjallingklumpen.Någonstans längs med Tjallingån och det är Tjallingklumpen i bakgrunden?
Ledtråd: Platsen ligger inte mer än ett par km från allmän väg.
Helt rätt.Jag gissar på Storsnasen, bild tagen från Norder-Tvärån
Bilden är som synes tagen en liten bit upp på kalfjället där det finns ett litet vattenfall i ån.
Det ser ut att vara ordentliga fjäll långt borta i bild även om man inte ser så tydligt.. Jag gissar att det är ett väl inzoomat foto mot norr ända nerifrån Storvätteshågna, isf taget några 100 meter väster om Santesonstjärnen?
Den lilla tjärnen och dess omgivning som skymtar på bilden i dalen alldeles nedanför, tycker jag matchar kartan väldigt bra.
Den lilla tjärnen och dess omgivning som skymtar på bilden i dalen alldeles nedanför, tycker jag matchar kartan väldigt bra.
Helt rätt! Det är en panoramabild tagen ungefär härDet ser ut att vara ordentliga fjäll långt borta i bild även om man inte ser så tydligt.. Jag gissar att det är ett väl inzoomat foto mot norr ända nerifrån Storvätteshågna, isf taget några 100 meter väster om Santesonstjärnen?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg