Nej, vi är kvar i Drevfjällens naturreservat.Västra barfredhågna?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Här kommer det rätta svaret, Härjåhågna 1185 m högt, beläget VSV om Idre. På fjällets topp finns ett gränsröse mot Norge. Ny bild, varsågod!Då gissar jag på att det är Härjåhågna vi ser.
Inte illa! Förstå gången jag gissar rätt.
Här kommer en ny bild, var är vi nu?
Här kommer en ny bild, var är vi nu?
Jag har en liknande bild som du har. Det är mellan Singistugorna och Kebnekaise. Det är vackra berg där och den har ungefär den här possitionen här
Helt riktigt!
Väldigt vackra berg och häftigt att tälta med mäktiga Toulpagornis bergvägg bakom sig.
Christian bollen är din!
Det är en liten fördämning och det blir smalare. Det är nog möjligt att det är ett litet fall där med.Är det ett vattenfall eller brantare fors i vattendraget där bortanför, eller är det en synvilla att vattnet når ett krön?
Det stämmer. Det är "bortom hörnet" på Kaitumstugorna. Där är det också som en badstrand och man kan bada där. Det gjorde jag när jag var där och det var skönt.Här?
Din tur då Sauvkavelija
Där har jag inte varit. Men det finns en bild av badstranden i F. Neregårds bok Kebnekaise, Abisko och Riksgränsen
Nästa bild, vilket fjäll som finns i mitten av bilden, med toppen bland moln?
Nästa bild, vilket fjäll som finns i mitten av bilden, med toppen bland moln?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg