Gissa position

Nej, inte i Sarek.
jag tror du står på nallu och fotar topp 1884 och att västra bossosglaciären skymtar på första bilden.
Jag godkänner det här svaret, fastän toppen är numera 1894. Och jag står inte på Nallo, utan det är en drönare som flög upp och tog bilderna.


Vi stod här:
DJI_0686.JPG


Och Västra Bossosglaciär var här:
IMG_3082.JPG

Så, nästa bild var så god!
 
Senast ändrad:
ja nu ser jag det är annan höjd än på min karta. vilken månad var ni där? alltid spännande se snöläget olika månader.
lägger in två bilder på samma topp som bonus, en tagen från toppen av sielmatjåkka med topp 1894 rakt ovanför termosen min, och en tagen från pyramidens topp med unna räitavaggis mäktiga stup i förgrunden och topp 1894 i horisonten. kul med olika vinkar. från en underbar skidtur nu i april.
IMG_0933.JPG
IMG_1044.JPG
 
jag har en massa fjällbilder men känns som att jag har lagt upp en drös nu på senaste så jag lämnar över till nån annan som får ta chansen! ni som följer tråden men inte testat lägga upp en bild gör det nu! behöver ju inte va nått lika skrytigt som ovan! och skogsnära fjäll eller mera bebygda fjällområden eller vad somhelst.

vi får se vem som tar chansen, var så god!
 
Tack
jag har en massa fjällbilder men känns som att jag har lagt upp en drös nu på senaste så jag lämnar över till nån annan som får ta chansen! ni som följer tråden men inte testat lägga upp en bild gör det nu! behöver ju inte va nått lika skrytigt som ovan! och skogsnära fjäll eller mera bebygda fjällområden eller vad somhelst.

vi får se vem som tar chansen, var så god!
Tack snälla, då tar jag chansen.

Var står jag?
 

Bilagor

  • DSC0132.jpg
    DSC0132.jpg
    1.3 MB · Visningar: 242
Vilken läcker bild! Jag gissar att du fotar utloppet från Virihávrre till Vásstenjávrre i västra Padjelanta. I så fall står du på fjället Dujbbe och fotar söderut.
 
Jag kan inte påminna mig någon plats som liknar denna med såna vattenmasssor som forsar fram på kalfjället. Men jag har aldrig varit här, måste bli någon gång. Tyvärr har jag inte kommit till fjälls ännu i år och har därför inga nya bilder att visa upp. Och mina gamla har ni nog tröttnat på. Hoppas någon annan kan bidra till den här trevliga och lärorika tråden!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg