Om det inte är ett avsiktligt villospår så råkade tyvärr platsen stå tydligt angiven i filnamnet under bilden. Jag kan ju i alla fall gissa på vädersträck. Gissar att det är taget från Särvfjället åt sydost med Orrstädjan mitt i bild? Är det rätt så får du gärna lägga upp en bild till.Underbart. Kul att ha gissat rätt igen. Här kommer en bild från höstetid. Vart är den tagen?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Haha. Jag önskar att det hade varit ett villospår, men tyvärr var det en trött hjärna inblandad som förstörde det. Tack för att du ger mig chansen igen : )Om det inte är ett avsiktligt villospår så råkade tyvärr platsen stå tydligt angiven i filnamnet under bilden. Jag kan ju i alla fall gissa på vädersträck. Gissar att det är taget från Särvfjället åt sydost med Orrstädjan mitt i bild? Är det rätt så får du gärna lägga upp en bild till.
Vart står fotografen?
Bilagor
Inte rätt tyvärr, även om vi börjar närma oss. Vi ska en bit söderut till.Påminner mig om platån norr om Tjulträsk, kameran riktad mot söder. Nära Salvikåtan kanske?
Nu har vi kommit lite för långt söderut. Men det stämmer att bilden är tagen på en (eller 100 meter vid sidan av) välmarkerad, men ej så uppgången led.För att få upp farten lite, en halvgissning: Välmarkerad men ej så uppgången led söder om Tjulträsk: Är fotot taget från Lapplandsleden? Och i så fall en del där det är ny sträckning, inte en tidigare vältrampad stig?
Vi är inne i Vindelfjällens naturreservat igen, vilket är rätt område för bilden. Men vi ska nordväst. Eventuellt framställs det mycket whiskey här, alternativt är det en andlig plats.Vid leden norr om Biellojaure? Någonstans ovanför Tjuvtjärnen?
Påminner mig om platån norr om Tjulträsk, kameran riktad mot söder. Nära Salvikåtan kanske?
För att få upp farten lite, en halvgissning: Välmarkerad men ej så uppgången led söder om Tjulträsk: Är fotot taget från Lapplandsleden? Och i så fall en del där det är ny sträckning, inte en tidigare vältrampad stig?
Vid leden norr om Biellojaure? Någonstans ovanför Tjuvtjärnen?
Jag har svårt att få ihop dina ledtrådar. Vi ska söderut från Salvikåtan (alt. Tjulträsket) och nordväst från Tjuvtjärnen (alt. Biellojaure). Är det rätt uppfattat?
Nu blir det många svar till många samtidigt, men jag har tyvärr vilselett er insåg jag efter swifts inlägg. Jag tittade inte tillräckligt noggrant på kartan
Platsen ligger nästan rakt västerut från tjulträsk, inte söder såsom jag skrev i tidigare inlägg. Möjligtvis något söderut från salvikåtan, men huvudsakligen rakt västerut.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg