Skulle kunna vara Lullihatjåkkås östkam från nordryggen, med de båda östra förtopparna på ca 1750 m, o med Pårektjåkkå i bakgrunden.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det stämmer!Skulle kunna vara Lullihatjåkkås östkam från nordryggen, med de båda östra förtopparna på ca 1750 m, o med Pårektjåkkå i bakgrunden.
Nordostkammen ser ju lovande ut, skulle man nå toppen via den?
Ös på med nya bilder! Gärna högfjällsmotiv.
Har inte tänkt tanken, men det borde ju vara den klart enklaste vägen. Sen kan det ju ibland va oskönt löst på såna ryggar, men svårt å veta utan att prova.Nordostkammen ser ju lovande ut, skulle man nå toppen via den?
Jag lägger upp en till bild. Vad är detta?
Det gav inte så mycket info, men högersilhuetten ger mig Pierikpakte-vibbar. I så fall fotat från norr.
Stämmer bra!Det gav inte så mycket info, men högersilhuetten ger mig Pierikpakte-vibbar. I så fall fotat från norr.
Kan det vara så att du står på Pastatjåkkå, med Alep Pastajeknas glaciärpass i bildmitt o Piellorieppemassivet i bakgrunden.
Stämmer bra! Du e sjukt vass på det härKan det vara så att du står på Pastatjåkkå, med Alep Pastajeknas glaciärpass i bildmitt o Piellorieppemassivet i bakgrunden.
hoppas jag inte tränger mig nu när enok gissade rätt, men testar(efter enoks önskan om att ösa på med högfjällsbilder).
(vill enok lägga upp bild så bara bortse från denna!)
men alla ni som tittar och inte ofta lägger upp bilder ta chansen när den dyker upp! är superkul att få visa upp sina bilder och minnas gamla eller nya turer, och få inspiration till framtida äventyr!
nå, vad klättrar matti och john på här?
(vill enok lägga upp bild så bara bortse från denna!)
men alla ni som tittar och inte ofta lägger upp bilder ta chansen när den dyker upp! är superkul att få visa upp sina bilder och minnas gamla eller nya turer, och få inspiration till framtida äventyr!
nå, vad klättrar matti och john på här?
Bilagor
Senast ändrad:
Det är mycket som stämmer med Kebnetjåkkas nordkam, så det får bli mitt svar.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg