Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Väldigt mycket lördagskväll och skjuta från höften med denna, men är det från Fulufjället?Äntligen en riktig gissning! Snöfläckarna går att känna igen i Googles snedbilder.
Här en ovanlig fjällmiljö, vad heter platsen?Visa bilaga 33879
Ingen dålig gissning alls. Du är i rätt ände av fjällkedjan, men behöver några ytterligare dagsmarscher för att komma hit. Vi är på ca 750 m höjd, vilket är en bit under det egentliga kalfjället. En subalpin fjällhed tror jag det kan kallas.Väldigt mycket lördagskväll och skjuta från höften med denna, men är det från Fulufjället?
Visst kan det det! Detta ödsliga och magra slättområde ligger 35 km norr om Idre. Sevärt i sin torftighet!Kan det då vara Juttulslättan?
Varsågod, ny bild igen!
Med säkerhet och nostalgikänsla kan jag bekräfta att detta är i Norge Tror att det har varit någonslags överenskommelse att vi gissar på svenska fjällbilder på denna tråd, i allafall så att det finns något som är svenskt på bilden? Jag som finländare har två grannländer åt väster, så för mig är det ok, om vi inkluderar norska fjällbilder också. På grund av brist på fjällbilder ger jag inte den eksakta lokationen ännu, få se om det finns någon annan som vet den?
(...) Så var är detta?
Isdalen vid Pältsan.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg