Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Någonstans i närheten av Servestugan? Det runda fjället borde isåfall vara Vuomatjåkkha?
Du måste få rätt för det svaret. Vi är på väg från Aigertstugan till Servestugan och nära vindskyddet som har samma namn som fjället du nämner. Men det runda fjället är Stuor Ájgart, 1093 meter högt. Ny bild tack!
Du måste få rätt för det svaret. Vi är på väg från Aigertstugan till Servestugan och nära vindskyddet som har samma namn som fjället du nämner. Men det runda fjället är Stuor Ájgart, 1093 meter högt. Ny bild tack!
Har aldrig varit i Ammarnäsfjällen så det var rena gissningar från kartan och bilder som ledde mig till mitt svar På fredag blir det dock bilfärd till Tjulträsket och en veckas tur runt Ammarfjället så då får jag uppleva dessa omgivningar på riktigt!
Lämnar nästa bild till den som känner sig manad.
Helt korrekt, ja det är även sommarled.Björkskog med högörter, vinterled och kanske även sommarled.
Men här är du på fel spår.Möjligen är vi i Vindelfjällen?
Längre norrut skall vi.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg