Tack Stefan! Men tyvärr är varken fågel eller fjäll rätt.Utsikten påminner om den nerifrån Rapadalen/nedra Sarvesvagge så jag får väl gissa att vi Tielma i bakgrunden.....och fågeln ser ut som en dubbelbeckasin. Fin bild!
/ Stefan
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Tack, det stämmer bra! Men jag skulle behöva retuschera bort en del mygg...Jag vet inte var vi är, men fågeln är en grönbena. Fint foto!
Bilagor
Fel svar, såg inte att det var klart.
Nej, det är inte klart. Förlåt om det blev otydligt, det var mitt fel. Per såg att det var en grönbena, men frågan är fortfarande; vad är det vi ser i bakgrunden?Fel svar, såg inte att det var klart.
Bilagor
Nej, detta är ett av de tolv, eller enligt vissa, två av de tretton.Sarvestjåkkå?
Det är inte i Sarek och de 12, eller 13, som nämns är fjälltoppar över 2000 m i Sverige.Tielma är uteslutet, 11 eller 12 kvar. Jag känner igen fjället och råttot i förgrunden borde ge en ledtråd men var i Sarek?
Nej, inte det heller. Det är alltså det fjäll av de tolv över 2000 m som har en dubbeltopp. Det är också det fjäll som är högst om man räknar från topp till bas. Om jag backar lite ser det ut så här.Kan det vara Sielmmacohkka man ser?
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg