Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En vild gissning. Kanske kan det vara Sörmlandsleden du & jycken springer på?. Ni är nere vid Viad, det är Näsviken som syns till vänster? Hallsfjärden till höger.. Kanske du är på väg mot Skanssundet, Hörningsholm.. Vilket håll du springer mot vet jag ej… Du kan ju vara på rymmen ifrån Hall, vad vet jag…
Man måste våga gissa! Men..Det är som någon sade, eller skrev i en annan gissningstråd om fjällen här. ”Har man inte varit på platsen, så väcker det inget till liv”. Man måste känna någonstans att bilden berör ’något slags minne’, hur avlägset det är kan vara. Det är nog klart att betydelsebärande element i själva fotografiet ger ledtrådar, men oftast ska fotografiet slå an ett minne. Det är då det känns rätt.
Bilden ska dessutom skapa en viss irritation, locka till nyfikenhet. Det är lika viktigt att lägga ut en lockande bild som att gissa på den.
Nåväl…
Här en idyll som jag tror någon kan ha besökt. Ganska berömd och omskrivet på sin tid.
Bilden ska dessutom skapa en viss irritation, locka till nyfikenhet. Det är lika viktigt att lägga ut en lockande bild som att gissa på den.
Nåväl…
Här en idyll som jag tror någon kan ha besökt. Ganska berömd och omskrivet på sin tid.
Jo, just det. Det var en fin bastu, nybyggd och allt. Ibland kan det vara lite väl mycket besökare på Bullerön…. och vem ska släcka..på en liten skärgårdsö…
Ja..Zorn var ju gäst på den tiden det begav sig, med sin båt Mejt.
Sedan finns ju det bevingade ordet här: ’Jag badar bara på sandstränder’ …😊
Men som sagt... det är ju Liljefors man förknippar med ön.
Varsågod Philipp med ny gåta!
Ja..Zorn var ju gäst på den tiden det begav sig, med sin båt Mejt.
Sedan finns ju det bevingade ordet här: ’Jag badar bara på sandstränder’ …😊
Men som sagt... det är ju Liljefors man förknippar med ön.
Varsågod Philipp med ny gåta!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg