Gissa position Stockholms län

Nu börjar vi minsann närma oss... Vi är på Ornö och vi befinner oss ju söderut i Stockholms skärgård. Då är ju frågan vilken av bryggorna det är. Då säger jag som så att hemsidan vi befinner oss på är en ledtråd, Hammarby kan vara en annan...

;)
 
Vid Ornöboda

mitt emot Kymmendö finns en WB-brygga som skulle kunna stämma.

Men när jag kollar på Eniros flygbilder så ser jag att Brista Udde längre söderut på utsidan av Ornö stämmer bättre med klippa och stenkaj. Bryggan heter Söderviken i Waxholmsbolagets tidtabeller.

Typiskt dig Stefan att dra till med en fotbollsledtråd.

Thure
 
Senast ändrad:
Där fick vi äntligen rätt svar... Söderviken på Ornös 'utsida' mittemot Kymmendö.
Fast det där med fotbollsledtråd vette tusan... Det kan ju lika gärna ha varit handbollslaget jag menade... :)

Komihåg: Om handboll var en enkel idrott, skulle det kallats fotboll...

Någon annan som har en bild?
 
Drar till med

en kanske inte så friluftsinriktad bild men radhusen ligger i varje fall intill ett känt friluftsområde som nyligen blivit naturreservat. Tror att t ex Junioren tar den här på volley. Vid vilka gator ligger radhusen?

Thure
 

Bilagor

  • IMG_7437.jpg
    IMG_7437.jpg
    91 KB · Visningar: 226
jag ska bidra med en bild när jag vet hur går det till att lägga in bilden i inlägget...

Angående radhusen, är det inte "copyright" från Svensson Svensson;)?

/Rasmus
 
Rasmus

du klickar på Svara nedanför senaste inlägget. Du får upp ett formulär som du fyller i med en fråga. Scrolla nedåt så finner du en ruta "Hantera bifogade filer" där kan du ladda upp en bild från webben eller din dator.

Numera kan du ladda upp en lite större bild än vad som skrivs i hjälptexten. Utsidans programvara reducerar bildstorleken.

När du laddat upp bilden kan du stänga hjälpförnstret och skicka iväg inlägget med bilden/bilderna.

Thure
 
Hmm..

luras du nu Thure.... Östra Bagis intill Nackareservatet, men får inte till det med kartorna....det stämmer inte ...men.. det är kanske Klarälvsvägen...

Junioren
 
Jag hoppar in efter en tids frånvaro med en bild från en strandkant där spännande saker har utspelat sig både vattnet och på land - i alla fall om man delar några av mina intressen. Var är det?
 

Bilagor

  • P4112448.jpg
    P4112448.jpg
    70.1 KB · Visningar: 221
Jag har kikat i den här tråden en period, den är helt sanslös. Det går inte att ha så bra koll på Stockholmsområdet, ni skickar säkert meddelanden till varandra med svaren! :)
Jag känner mig tvungen att lägga in en bild som borde vara svårare att knäcka; inom 7 mils radie från Stockholm.
 

Bilagor

  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    57.8 KB · Visningar: 202
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg