Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ledtråden och bilden får mig att tänka på sjöflygplan och Hägernäs.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hägernäs
Thure
Stämmer bra. Tanken är nästan det enda som finns kvar av den gamla sjöflygflottiljen. Sen tänkta jag också på skridskor och Stora Värtan.
visar en sprickdalssjö. Såna finns det väldigt många av. Börjar gissa på Garnsviken norr om Åkersberga.
Har man rört sig mycket inom länet i friluftssammanhang så går det att nysta vidare med hjälp av kartor och flygbilder och inte minst ledtrådar. Jag tror inte att det förekommer något fusk.
Letstigen och Ljusnevägen är rätt Ringblom.
Thure
visar en sprickdalssjö. Såna finns det väldigt många av. Börjar gissa på Garnsviken norr om Åkersberga.
Har man rört sig mycket inom länet i friluftssammanhang så går det att nysta vidare med hjälp av kartor och flygbilder och inte minst ledtrådar. Jag tror inte att det förekommer något fusk.
Letstigen och Ljusnevägen är rätt Ringblom.
Thure
Kjpil:s bild känns väldigt lik Väddöviken, men det är längre bort än 7 mil snarare elva stycken
Du åker troligen förbi på vägen till väddö.
Åkersberga är för tidigt.
det vara Gunnsjön ?
Junioren
Det kan nog inte vara längre än en mil ifrån
Attans... Där var det längesedan man var... Gick för många år sedan från Ekdalens plattfabrik (nedlagd) som låg där avtaget till grustaget är och så österut. Ingen svamp fick vi och till slut kom vi fram bortåt Rilanda om jag minns rätt...
Då bjuder jag på den här bilden... Var ser det ut såhär?
Då bjuder jag på den här bilden... Var ser det ut såhär?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg