Gissa position Stockholms län

2 svar

Thure: tror nog att Ringblom ligger väldigt nära sanningen.
Kjpil:s bild känns väldigt lik Väddöviken, men det är längre bort än 7 mil snarare elva stycken

Junioren

visar en sprickdalssjö. Såna finns det väldigt många av. Börjar gissa på Garnsviken norr om Åkersberga.

Har man rört sig mycket inom länet i friluftssammanhang så går det att nysta vidare med hjälp av kartor och flygbilder och inte minst ledtrådar. Jag tror inte att det förekommer något fusk.

Letstigen och Ljusnevägen är rätt Ringblom.

Thure

Hmm, tycker att det ser ut som sjön Lommaren strax väster om Norrtälje och du står på bryggan vid Esplanadens förlängning.

Gick ju rätt snabbt även med denna bild. Både Addarn och Länna kyrksjö är grannsjöar. Huvan är mycket speciell, man får inte köra motorbåt och den befinner sig i roslagens paradis; Gullunge.

Attans... Där var det längesedan man var... Gick för många år sedan från Ekdalens plattfabrik (nedlagd) som låg där avtaget till grustaget är och så österut. Ingen svamp fick vi och till slut kom vi fram bortåt Rilanda om jag minns rätt...

Då bjuder jag på den här bilden... Var ser det ut såhär?

orsa.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg