Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Man ska inte alltid dra för stora växlar på mina ledtrådar men du har rätt i område och företag.
Som ytterligare ledtråd kan nämnas att bakom de tre fönsterna, med ingång runt hörnet, låg tidigare ett företag med 80-årig historia, som nämns ibland på Utsidan, ofta i rent nostalgiska ordalag.
Som ytterligare ledtråd kan nämnas att bakom de tre fönsterna, med ingång runt hörnet, låg tidigare ett företag med 80-årig historia, som nämns ibland på Utsidan, ofta i rent nostalgiska ordalag.
Stämmer bra. Tältcentalen låg under många år i hörnet Birger Jarl/Rehnsgatan med ingång Birger Jarlsgatan 67.
LM Ericsson hade i slutet på 1800-talet ett helt kvarter runt Rehnsgatan och Thulegatan som fabrik. Fastigheten heter Takläggaren. Hoppas ni observerade mina subtila ledtrådar i form av "ringa" in och "kopplingar" samt även dra för stora "växlar". Är ju passande på ett av de mest framgångsrika företagen inom telefoni och kommunikation.
Tillbaka till dig Thure.
LM Ericsson hade i slutet på 1800-talet ett helt kvarter runt Rehnsgatan och Thulegatan som fabrik. Fastigheten heter Takläggaren. Hoppas ni observerade mina subtila ledtrådar i form av "ringa" in och "kopplingar" samt även dra för stora "växlar". Är ju passande på ett av de mest framgångsrika företagen inom telefoni och kommunikation.
Tillbaka till dig Thure.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg