Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tredje försöket: Södermälarstrand, med Slussen strax utanför vänster bildkant. Fuskade och tog hjälp av Utsikten på Eniro.
Mariaberget och kajen vid Söder Mälarstrand stämmer bra. Här hela bilden
http://www.sssk.se/medlem/databas/bild/bild-v.asp?id=3041
Thure
Ere Drevan?
Ursäkta försöket till söderslang.
Röken får mig att tänka på Högdalens sopförbränning. Blir inte klok på tornen eller skorstenarna i övrigt. Strax till vänster om rökplymens början finns något som skulle kunna stämma med Högdalstoppen.
Det fina vädret och nyisen samt rökplymen för tanken till nordvästlig vind och det skulle kanske kunna stämma med Drevviken vid t ex Skrubba Holmar taget med vidvinkel i västlig riktning.
Men Ältasjöns norra strand skulle också kunna stämma.
Lägger efter lite kartsurfande rösten på Ältasjön. Har inte tillgång till Google Earth på den här datorn så jag kan inte testa teorin närmare.
Thure
Ursäkta försöket till söderslang.
Röken får mig att tänka på Högdalens sopförbränning. Blir inte klok på tornen eller skorstenarna i övrigt. Strax till vänster om rökplymens början finns något som skulle kunna stämma med Högdalstoppen.
Det fina vädret och nyisen samt rökplymen för tanken till nordvästlig vind och det skulle kanske kunna stämma med Drevviken vid t ex Skrubba Holmar taget med vidvinkel i västlig riktning.
Men Ältasjöns norra strand skulle också kunna stämma.
Lägger efter lite kartsurfande rösten på Ältasjön. Har inte tillgång till Google Earth på den här datorn så jag kan inte testa teorin närmare.
Thure
Nu fick jag ihop det
Torbjörns tips om Eniros flygbild "Utsikt" var kanon. Jag kan där identifiera tornen vid anläggningen med fjärrvärme och transformator vid Motorvägen söder om Skarpnäcks gård. De syns på Peters bild.
Således var min förmodan om Ältasjöns norra strand bildrikning mot väster korrekt.
Thure
Torbjörns tips om Eniros flygbild "Utsikt" var kanon. Jag kan där identifiera tornen vid anläggningen med fjärrvärme och transformator vid Motorvägen söder om Skarpnäcks gård. De syns på Peters bild.
Således var min förmodan om Ältasjöns norra strand bildrikning mot väster korrekt.
Thure
Senast ändrad:
Trist att ha slut på egna bilder. Att gissa platsen för vanliga bilder och flygfotografier är bland det roligaste jag vet, så jag snyltar gärna vidare så länge ingen protesterar på mina egna klena bidrag bildmässigt.
En allmän ledtråd till Thures bilder: I de flesta fall Södertörn då jag gissar att Thure bor inte så långt från Nackareservatet.
En allmän ledtråd till Thures bilder: I de flesta fall Södertörn då jag gissar att Thure bor inte så långt från Nackareservatet.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg