Gissa position Stockholms län

Visst är det Mörtsjöslingan. Den utgår från Balingsta gård i Orlångens naturreservat i Huddinge kommun och rundar Mörtsjön.

Bävrarna har gett sig på även ledutmärkta träd. Har du en ny bild Martin?

Thure
OI000846.JPG

Då kommer en annan högkvalitativ bild. Var hittas denna klippa?

En ledtråd är att det normalt sett, och även nu är ett otdentligt träsk nedan klippan. Vilket va uttorkat för 2mån sen när bilden togs
IMG_20201124_180026.jpg

Finns liknande klippblock utmed grusvägen norr om Flatensjön som går från barnbadet utmed en brant klippa där det finns ett gammalt bergrum. Blocken jag tänker på ligger några 100 meter norr om staketet till Flatenbadet.

Kan det vara där? Ser att det finns en slinga med ett par karbiner en bit upp på klippan på din bild.

Thure

Rätt sida av stan. Men flatenklippan ligger inte i ett träsk och är inte lika brant, samt ligger cirka 15km från denna klippan fågelvägen.

På bilden syns cirka halva höjden på klippan, som ligger cirka 10min skogspromenad från parkeringen vid havet

Det ligger ju ett träsk mellan ällmora träsk och dyvik och har parkering vid havet och klippor med överhäng ovanför träsket men inte så jag minns exakt en sån klippa ovanför det träsket men måste ju gissa på något, kan vara där kanske? Först tänkte jag längre ut på dyviksudd men minns inget träsk från den klippan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg