Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ängsö NP tror jag inte det är, återstår Tyresta. Kändast vandringsled är Sörmlandsleden, men Kustleden kanske också är känd. Jag går på Sörmlandsleden. Då hittar jag en namnlös sjö strax västen om Grändalsjön som kan passa in på ledtråden. Ca 2 km söder om Nyfors.
Exakt denna typ av raststuga har jag sett på andra ställen i landet. Kanske funnits till salu som byggsats eller ritning.
Exakt denna typ av raststuga har jag sett på andra ställen i landet. Kanske funnits till salu som byggsats eller ritning.
Stämmer bra det Lars. Vi var på svampjakt när det närmade sig fikadags. Och då ramlade vi plötsligt på denna lilla raststuga mycket överraskande. Den är inte utmärkt på någon karta vad jag kunnat se.Namnlösa sjöar i den trakten är det inte gott om. Den söder om Tyresta by och norr om Övre Hammarby? På Tyrestas karta står Lingonliden öster om den sjön.
Det finns många ridstigar i området så kanske är det ridskolan i Hammarby som byggt stugan?
Bollen går över till dig.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lägerplats i Stockholms närhet sökes! | Stockholm | 12 | ||
Stockholms gröna kilar. Agera nu! | Stockholm | 29 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg