Gissa leden

För lätt eller inte, det är roligt oavsett. Det var inte lätt för mig eftersom jag inte kunde det, men det kommer alltid att vara lätt när man kan. Tycker vi ska fortsätta tråden utan att skriva att det är för lätt, för att förmodligen är det många som följer tråden som inte tycker varje bild är så lätt som andra tycker det är. (Motsatsen är tyvärr löjligt svårt, och det kanske inte är så kul, en mycket svår balansgång att gå).

En till grej är att det nog finns fler än jag som tittar på bilderna i tråden för att se leder man i framtiden skulle vilja klättra! Den delen av det hela skulle helt klart försvinna om alla bilder var artsy macro-bilder på en list och en en halv klättersko.

Lyckegard, jag håller med dig. Det är väl klart att det är lätt om man klättrat leden eller åtminstone stått nedanför och kollat på den. Har man inte det så är det väl helt enkelt skitsvårt. Nu visade bilden på "stör inte blommorna..." hela leden och därför tänkte jag att det kanske blev lite för enkelt, funderade på om jag skulle skära bilden så att endast en del av leden visades. Då kanske det går att komma fram till rätt svar mha lite resonerande och ledtrådar. Men som sagt är det inte lätt att hitta rätt balans. Men det är kul oavsett hoppas jag.

De flesta leder är ju väldigt svåra att känna igen för den som inte klättrat leden, eller åtminstone klättrat på samma klippa, men uppenbara för den som varit där.

Så huvudsaken, för att hålla igång tråden, är väl att det inte är samma område hela tiden.

Håller med.
Men det är ju också bra att få veta rätt svar på klippan. Jag går in varje dag och väntar med spänning på svar av bild #308 från 2011!

Men kör ni för jag har fortfarande ingen bild att lägga in ;)

Jag slänger in en ny bild..

Vilken klippa sitter denna klättrare på toppen av? Och vem är det?

Bilagor

• rrrrrrrrrr.jpg
    rrrrrrrrrr.jpg
    76.5 KB · Visningar: 365

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg